Saturday, December 26, 2009

Career

Aduihhh isu career neh lg satu...susah aku nak jawab bila orang tanya keje apa sekarang...jadi aku lebih senang kata aku x berkerja..atau menjalani progrem usahawan..kalau aku bagi tau aku incubator pun orang bukan tau apew dia incubator sebab aku pun tak tau apa dia hahaha...

Bukan senang nak jadi senang....
sedikit tertekan bila kita berkerja sendiri dengan perasaan yang merasakan kita tidak selamat..tidak seperti orang lain yang mempunyai gaji tetap...dan aku juga takut jika projek ini tidak menjadi maka aku membazirkan masa aku untuk mencari pengalaman kerja sebagai seorang jurutera...

sedikit sebanyak family menyuruh aku carilah keje tetap senang ...
x ramai orang yang yakin projek nie akan berjaya dan tgk cara orang bercakap dengan aku pun aku tau meraka tidak merasakan potential projek ini.

bagi aku sendiri projek ini mungkin akan berjaya kalau kena dengan caranya apersalahnye aku mencuba nasib 2 tahun dari aku menyesal 50 tahun makan gaji at least aku mencuba...

Kadang2 rasa cemburu bila kawan2 dah mula pegang duit bnyk compare dengan aku yang terumbang ambing...tp akan ku kuatkan semagat ....kerana aku masih muda n single huhu no commintment tuk berkawin(da single) hehe x adew la macam KR(asik nama KR jew aku sebut) sibuk kumpul duit nak kawin tapi aku kagum dia kuat kerja untuk cari duit nak kawin..hehe harap2 cepat dia naik pelamin ...



regards
Mr.Geek

0 comments:

Post a Comment