Wednesday, January 27, 2010

Married

24 tahun .....2011 ....married nope im not ready( im dont have gf pun acctually hehe)..aku baru aje membca blog lia kat frenster ..aku nie bukan minat sagat membca tetapi adew sesuatu yang menarik diblog dia sehingga kan aku berfikir bahagia juga kawin apabila kita dapat seorang isteri yang betul2 memahami si suami sangup susah dan senang ...dari aku membaca blog LIA dari sebelum dia menikahi suaminye hinga dia menikahi suaminya aku rasakan kehidupan rumahtanganya yang cukup gembira disamping lia yang sagat mencintai suaminya.....namun apew yang aku takut dari perkahwinan adalah tangung jawab yang aku perlu lalui menjadi si suami kepada seorang isteri sedang kan aku sendiri pun x betul...sembahyang pun kadang2 miss huhu ini kan pulak nak berkahwin dan memikul tangung jawab seorang suami...sesetegah daripada kawan2 ku mmg nak cepat kawin adew yang kata "hidupnya akan lengkap apabila berkahwin" kesian aku tgk dia cari duit sedaya upaya untuk kawin.... adew pulak untuk meghalalkan perhubugan ehem2 paham2 la lelaki nie x sabor gelojoh ;)...apew2 adew sebabnya tersendiri ....kadang2 aku bersyukur aku clash dengan sidia kerana aku juga mungkin akan tertekan jika diajak kawin...kerana aku tau kawin need bnyk duit....walaupun mostly kawan2 aku cakap ala wat apew yang patutjew(begong la kawan aku nie ko laki mmg la nak mudah jew kalau boleh kawin 1 cent lg la ko suka) mmg aku x nafikan sepatutnya bersederhana tapi kita juga serahusnya face the reality rite now ..if u want married u need money at least 15K or even more....tapi adew jugak kawan2 ku alim mamat nie roomate matrik aku dia dah tunang x lama lg nak kawin n perkahwinanya wat ala kadar sahaja katanya so depand on both side la gurl n lelaki tue....apew2 pun kalau la adew diantara kawan2 ku yang berkahwin aku doa kan agar merreka bahagia dan menempuhi alam eprkahwinan degan indah....

0 comments:

Post a Comment